piątek, 31 października 2014

Cholerna siatka

Ostatnio odwiedziłem kolejny zabrzański "wysokościowiec" - jeden z bloków pomiędzy ul. De Gaulle'a a Klonową (przy Roosevelta). Bloki mają świetna pozycję do fotografowania z góry, ponieważ sa to korytarzowce z balkonami wychodzącymi z klatek schodowych na północ i południe, czyli są na obu ścianach (o czym przekonałem się już niestety po sesji z jednej tylko strony). Nie ma zatem zwykłych okien na klatkach, tylko są po prostu balkony, na które można wygodnie wyjść i fotografować ze statywu. Jest tylko jeden mankament: wzdłuż wszystkich klatkowych balkonów rozciągnięto siatkę (przeciw ptakom? samobójcom?), która niestety daje kratkowaną poświatę na zdjęciach, gdyż trzeba przez nią fotografować. Oczywiście, lokalnie można siatkę odczepić i lekko odsłonić, ale są to tylko fragmenty widoku. Dlatego musiałem fotografować pionowe kadry, a że z reguły na pierwszym planie miałem drzewa, które były ciemna plamą na zdjęciu, musiałem kadrować. Wybrałem kwadrat w czarnobieli. Zresztą jest to zestaw testowy. No i tak to wygląda, jak poniżej.
Po kolei: 1. widok na ul. Wallek-Walewskiego (te domki nazywam os. lekarskim), wieżę "Maćko", bloki przy ul. Barbary i przy Curie-Skłodowskiej, 2. fragment ul. De Gaulle'a i os. Sobieskiego, 3. ul. Buchenwaldczyków i dalej Szczęść Boże; ta wyróżniająca się kamienica to przy ul. Boh. Warszawskich.







2 komentarze :

  1. Zdjęcia super, wolę jednak pocztówkowe kadry. :) W pierwszym i ostatnim zdecydowanie obciąłbym dół ;) Środkowe może być ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wolę pocztówkowe poziome i też bym ciął, jakbym miał co u góry ;o) Przydałby się dłuższy obiektyw... Ale, jak pisałem, to tylko szkice.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...