niedziela, 7 grudnia 2014

Ikona

Niewątpliwie można były Hotel Monopol/Admiralspalast nazwać Architektoniczną Ikoną Zabrza. Udało przedwczoraj mi się go uchwycić z tej nietypowej strony za sprawą pewnej sympatycznej osoby. Sławek Kuchta, bo o nim mowa, współwłaściciel i hausmeister kamienicy "Pod Orłem", człowiek instytucja (gorąco pozdrawiam!) zaprosił mnie na facebooku do dowiedzenia owej kamienicy i zrobienia kilku zdjęć z dachu. Nie mogłem w to uwierzyć, ale z radością skorzystałem z tego zaproszenia. 

Bycie na dachu tak znamienitej kamienicy w ukochanym mieście to nie lada przeżycie. Piękne widoki w samym centrum miasta pod, prawie, rozgwieżdżonym niebem - coś niesamowitego. Choć dach bezpieczny, to trochę miałem pietra, ale Sławek zapewnił mnie, ze przy zachowaniu odrobiny zdrowego rozsądku da się relatywnie bezpiecznie po nim poruszać. I rzeczywiście. Spędziliśmy na dachu ok. 2h prowadząc rozmowy i oglądając Zabrze. Zrobiłem też trochę zdjęć. Więcej w następnych postach.

Na początek wspomniany dawny hotel. Niedawno odnowiona elewacja dominuje nad sąsiadującymi zabudowaniami niższych kamienic. Zdjęcie zrobione z okna wielkiego strychu kamienicy. Na kolejnym zdjęciu Sławek i ja (ten w tej głupie czapce). Oczywiście, ze względu na długi czas naświetlania, wyszliśmy nieostrzy. Ale pamiątka jest! Dzięki Sławek!







Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...