niedziela, 17 lipca 2011

Jeszcze stoją

Byłem wczoraj niechcący w Zabrzu-Biskupicach. Choć na codzień tam pracuję, to wizyta miała charakter pozasłużbowy - musiałem odebrać auto. Zatem musiałem udać się tam komunikacja miejską (pomacham teraz Markowi Locherowi i komentarzom pod postem na jego blogu), co w dobie posługiwania się samochodami sprawiło mi niemałą radość.

Jadąc autobusem linii 111 ul. Hagera zauważyłem duże roboty budowlane między wspomnianą ulicą a ul. Nowobytomską. Tak, mijam ten plac budowy codziennie wracając z pracy, jednak od ul. Hagera za hałdami piachu góruje nad budowa ruina (bo jak inaczej to nazwać) pięknej wieży ciśnień z terenu dawnej Huty "Zabrze" z roku 1871. Wracając już samochodem, postanowiłem ją sfotografować - póki jeszcze stoi. Choć ma status zabytku, znając różne podejścia do takich obiektów, nie wiadomo, co się z nią stanie. A jeszcze obok ta budowa...

 Niedaleko, bardziej w stronę Biskupic, przy ul. Kasprowicza stoi budynek dawnej łaźni (Huty "Zabrze"?). Niestety nie mam o nim żadnej informacji. Też jestem ciekawy, jak długo postoi. Od lat powoli podupada.

Aktualizacja (info dostarczył Marek Locher): Łaźnia należała do kop. Concordia, której główne szyby i przeróbka graniczyły z terenem huty w pustym dziś miejscu przed wieżą ciśnień (idąc od Hagera) ale po prawej stronie.

2 komentarze :

  1. To chyba najładniejsze ujęcie tej wieży jakie widziałem aż ubyło jej wiele lat dewastacji na tej fotografi!
    Łaźnia należała do kop. Concordia, której główne szyby i przeróbka graniczyły z terenem huty w pustym dziś miejscu przed wieżą ciśnień (idąc od Hagera) ale po prawej stronie.
    Pozdro

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki, Marek - bardzo miło z Twoich ust słyszeć pochwały :O)
    I dzięki za informację a prpos tej łaźni - jam tego nie wiedział. Co profesjonalista, to profesjonalista.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...