poniedziałek, 1 lipca 2013

Nowy cykl "Ulice Zabrza"

Od dawna szukałem sposobu na pokazanie zabrzańskich ulic. Idee były 3, oparte na rożnych obiektywach i podejściach (nazwę je enigmatycznie i nie wyjaśnię do końca, bo koncepty te jeszcze mogą ujrzeć światło dzienne: równoległe, prostopadłe i szeregowe). Dziś odkryłem jeszcze jedno: izometryczne i takowe przyjąłem do prezentacji ulic Zabrza. Jest to w zasadzie podejście trywialne: fotografuje się niemal równolegle do osi ulicy z odchyleniem na ciekawszą ścianę. Proste i w zasadzie domyślne. Jednak nigdy ono do mnie nie przemawiało, a i sam tego nie próbowałem. Jak już wczoraj jednak go spróbowałem, to bardzo mi podpasiło. Warunek: relatywnie długi obiektyw. Ok, możne nie za długi, bo fotografowałem na 85 mm. Dłuższy moze zabierać za dużo z boków i zawężać pole widzenia. Jak na razie wydaje mi się on idealny.

Poniżej ul. Konfederatów Barskich (fragment). Mam jeszcze dwie, ale to w następnych postach. Koniecznie trzeba kliknąć w zdjęcie, bo oryginał jest większy.


1 komentarz :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...