niedziela, 9 grudnia 2012

Naprawdę niezłe murale

W dzielnicy Zabrze-Centrum Południe znajduje się kilka naprawę fajnych murali poświęconych Górnikowi Zabrze. Te poniżej, na os. Sobieskiego, powstały w tym roku, z tego, co pamiętam, w okresie od maja do lipca (nie wiem, czy tego najdłuższego nie kończono jeszcze we wrześniu). Zresztą wykonywane były za zgodą zabrzańskiej ZSM, bo chłopaki robili to przez długi czas, za dnia, w obecności przechodniów. Zatem - tuszę - musieli mieć zgodę. Zresztą są to murale dobrze wykonane, ze starannością, dbałością o szczegóły, nie szpecące, a raczej ubarwiające lokalne otoczenie, a przy okazji, zakrywające brzydkie mury (to ostatnie przynajmniej w pierwszym przypadku, tylko nie rozumiem, dlaczego nie dociągnęli białej farby do granic muru). Nie podoba mi się jedynie podejście w najdłuższym z tych murali (zdj. nr 2) - te zamaskowane twarze sugerują agresję i kibolstwo. No chyba, ze ja to tak odbieram - nie jestem fanem futbolu, drużyn klubowych itp. Stąd, być może, moja nadinterpretacja.

Przy okazji zwracam się z prośbą do każdego, kto zna podobne murale w Zabrzu o podesłanie namiarów na ich lokalizacje, czy to w formie komentarza pod postem, czy w formie e-maila (adres pod moją gębą).




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...