sobota, 2 września 2017

Proces ciągły - 8 lat różnicy

Powyższe zdjęcie to tylko zajawka do posta


Tyle lat rożni poniższe fotografie podwórka przy ul. Bolesława Śmiałego. Podwórko to odwiedziłem dzisiaj i zaskoczyłem się, jak wiele się zmieniło. Niby wiadomo, że nasze otoczenie zmienia się cały czas: nowe budynki, wyburzenia, zmiany nawierzchni, kolorów, układów itp. I przechodząc tam raz na jakiś czas wydawało mi się, że zmieniło się niewiele, lub prawie nic. Dopiero poniższe zestawienie uświadomiło mi, że ten proces jest ciągły, zachodzi cały czas, że trzeba dokumentować nasze otoczenie. Bo ten obraz już nie wróci, ale zostanie na zdjęciach.

To tylko 8 lat, to nadal 21 wiek, ale już nie ma klopsztangi, którą zastąpił jakiś wieszak, nie ma starych garaży, drzewa obok komina w głębi po lewej, a elewację odnowiono.

Na drugim zdjęciu tego samego podwórka również brak garaży, kabli nad podwórkiem, części drzew po prawej i lekko zmodernizowano kominy.

Osiem lat. Zmiany duże, zmiany małe. Zmiany.

1 komentarz :

  1. To, że otoczenie się zmienia, niby mamy w świadomości. Wiemy, że tak jest, ale czy na co dzień to zauważamy? Te dwa zdjęcia skłoniły mnie do refleksji czy ja posiadając aparat i niby robiąc zdjęcia wiem, że poprzez zwykłe pstryknięcie możemy zatrzymać czas a za jakiś czas za pomocą drugiego pstryknięcia pokazać jego upływ i zmiany jakie zachodzą podczas jego biegu. Dzięki za inspirację. Podglądam już dawno. Twoje zdjęcia robią na mnie wrażenie. Pozdrawiam

    Powyższy komentarz dotyczył powyższego posta, ale w poprzedniej wersji. Dlatego znikł. Dodaję go zatem jeszcze raz.
    Komentarz napisał Marcin Majdak (https://plus.google.com/114485879153218273422)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...