sobota, 20 czerwca 2009

Dygresja

Wieża ciśnień stojąca na terenie "Linodrutu" została zbudowana w latach 1902-07. Charakterystyczna wieża o „kielichowym” kształcie i uproszczonej historyzującej formie zbudowana była na rzucie wielokąta, o zwężającym się ku górze ceglanym trzonie z niewielkimi przyporami. Całość zwieńczono na wysokości 22 m ośmiokątną obudową mieszczącą metalowy zbiornik na wodę o bardzo rzadko stosowanej półkolistej konstrukcji. W dniu 28 czerwca 2006 wieżę tę wyburzono.
Zdjęcia pochodzą z 2005 i 2006 r., jeszcze z czasów Lumixa FZ-20. Wtedy chyba najlepsze zdjęcia robiłem...


3 komentarze :

  1. Czesc Rafal, bardzo ciekawy pomysl masz na bloga. Zdjecia czarno-biale podobaja mi sie duzo bardziej niz kolorowe, w czarno-bialych charakter okolicy nabiera bardziej artystycznego wygladu niz brzydota tej rzeczywistosci. Drugie zdjecie na tym wpisie wyglada troche jak zrobione z filtrem do podczerwieni, bardzo podobaja mi sie zdjecia z nierzyczywistymi kolorami nieba.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda tej wieży niestety myślę ze tak wszystkie wieże takie w Zabrzu tak skończą jeszcze jak byłem w Zabrzu to stała widać ja było nawet z stadionu górnika

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...