środa, 16 kwietnia 2014

"April moon"

Jest wiosna, a na niebie kwietniowy księżyc, choć go nie widać. Ale jest tam gdzieś za chmurami. Ta pora kojarzy mi się z beztroskimi latami szkoły średniej i studiów i gdzieś tam słuchania, czy raczej poznawania Stinga. W jego utworze "Mad About You" (z płyty "Soul Cages", 1991) pojawia się zwrot "My heart was lost on a distant planet/That whirls around the April moon" (do posłuchania na dole) i ten "kwietniowy księżyc" w tej świetnej piosence tak mi utknął w głowie, że każdego roku w kwietniu go wypatruję i wspominam tamte młode lata. I jakoś kojarzy mi się ta piosenka z ciemnymi ulicami miasta po deszczu, ale w sensie optymistycznym, nie dołującym, że gdzieś tam jest dom, gdzie miło sobie usiądę i poczytam lub posłucham muzyki, odwiedzę lub zaproszę przyjaciół. A poniższe pierwsze zdjęcie ul. Żeromskiego tak mi jakoś do tych skojarzeń nawiązuje. Zresztą z tą ulicą mam jeszcze inne skojarzenia muzyczne, ale poczekam na... zimę. 

A drugie zdjęcie dlatego, bo to po prostu też ta sama ulica. Rozbiórce ulega miejsce, z którego je robiłem, czyli teren dawnego Przedsiębiorstwa Gospodarki Mieszkaniowej "Zaborze" Sp. z o.o. Dlaczego rozbierają? Co tam będzie? Nie wiem...

W następnych postach więcej nocnych. Zapraszam.



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...