wtorek, 22 grudnia 2009

07. Kwartał przy stadionie - cz. północna

Część północna, czyli ta powyżej ul. Tetmajera, to dwa równolegle do siebie ustawione bloki, oddzielone podwórkiem z garażami.


W przybudówce jednego z budynków znajduje się sklep spożywczy oraz knajpa z miniogródkiem piwnym.


Budynki posiadają charakterystyczne dla funkcjonalizmu (który stanowił nurt modernizmu) długie pasma prostokątnych okien (założenie jak największego przeszklenia ścian i oświetlenia wnętrz) oraz charakterystyczne okna w kształcie koła.

2 komentarze :

  1. Czesc! Pochodze z Zabrza, ogladam twoje foty i oczom nie wierze. Jest mnostwo zakamarkow zabrzanskich, ktorych na oczy nie widzialam.
    Nie wiem czy znasz stare osiedle w Rokitnicy, tuz kolo IV LO. Sa tam stare domy o ciekawej architekturze, polaczenie cegly z belami drewna.
    Niestety dawno mnie tam nie bylo, nie wiem na ile osiedle sie zmienilo, odkad opuscilam mury tego Liceum.

    Czy wykonujesz jedynie fotografie B&W?

    Goraco pozdrawiam
    Zycze wszystkiego dobrego w nowym roku.
    powodzenia w konkursie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć!
    Dziękuję uprzejmie za dobre słowo :O)
    Wiesz, ja również wielu zakamarków nie znam i sam je poznaję. Wybrałem fotografię BW, bo najbardziej mi chyba pasuje do tych starych zabudowań.
    Jak widzisz, jestem dość metodyczny i czasem wrzucam wręcz za dużo zdjęć niektórych miejsc, ale od tego przecież jest blog ;O)
    Przez tę moją metodyczność poruszam się po Zabrzu powoli, ale na pewno dotrę do pięknej Rokitnicy.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...