niedziela, 22 grudnia 2013

1 Maja

Ulica 1 Maja już u mnie gościła kilkakrotnie, jednak z takich perspektyw jej jeszcze nie ujmowałem: widok całego odcinka między ul. Sobieskiego i de Gaulle'a (i fragment oświetlonych słońcem budynków za tą ostatnią ulicą) oraz widok "z zaplecza", czyli cała pierzeja starych kamienic od strony podwórek. To drugie ujecie często chciałem wykonać i często było niewykonalne, gdyż trzeba było wejść na teren pobliskiej szkoły przy ul. Królewskiej, której brama w weekendy była zamknięta. Dziś, o dziwo, furtka stała otworem, zatem skorzystałem. 

Widoczne zaniedbane już nieco kamienice stanowią pozostałość po starej zabudowie, którą zlikwidowano w latach 70. XX w. przed budową wieżowców przy ul. Sobieskiego (os. Sobieskiego). Wciąż poszukuję zdjęć tego kwartału sprzed budowy osiedla. Symboliczny fragment tej zabudowy widoczny jest na starej rycinie (tu) w jej dolnym lewym rogu. Może uda mi się kiedyś uzyskać jakieś archiwalne obrazy z tej okolicy?




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...