sobota, 24 kwietnia 2010

12. Osiedle DEWOG - między rzędami

Między rzędami budynków osiedla znajdują się długie obszary zajęte głównie przez tereny zielone: place zabaw, miniparki (zadrzewione miejsca), a nawet drzewa owocowe.

Na jednym z nich (między IV a V rzędem) znajduje się nawet stolik do gry w szachy, jednak nieco sponiewierany.
Natomiast między II a III rzędem znajduje się tajemnicza betonowa płaska konstrukcja o kształcie boiska do piłki nożnej, lecz dużo mniejsza. Prawdopodobnie jest to pozostałość po zbiorniku wodnym (basenie lub fontannie). Otaczający murek wyburzono - ostał się tylko betonowy słupek.

2 komentarze :

  1. Już to gdzieś pisałem ale napisze jeszcze raz ;p to betonowe coś my nazywaliśmy fontanna ale myślę ze to miało 2 zastosowania w lato był to brodzik natomiast w zimę lodowisko( widziałem zdjęcia u mojego sąsiada który mieszkał sporo czasu był Niemcem a to dlatego ze kiedyś Zabrze było pod panowaniem niemieckim chyba od 1915do 1945 o ile się nie mylę) na zdjęciach widać było na gorze tego betonowego slupu ? sam nei wiem jak to nazwać xd 2 pingwiny wykone z brązu chyba nawet na gorze jeszcze jest kawałek pretu na którym były przymocowane potem z tego co sąsiad opowiadał zabrano je i przetopiono co jeszcze powiedzieć ? ;P kiedyś każdy dzieciak umiał wesc na gore tego betonowego slupu ja nigdy za mały byłem :P za to jak po deszczu zbierało się tam dużo wody i rzucaliśmy kamienie do kałuży i się chlapaliśmy xd kiedyś wrzuciłem tam kolegę potem tydzień się nie pojawiałem na podwórko ze strachu. zresztą te miejsce było jak by takim centrum albo tu albo na boisku (kiedyś było ale dzięki sąsiadom posadzili tam trawę i zrobili słupki na pranie)
    Chciałbym ci podziękować choć słowa nie oddadzą tego za te zdjęcie poczułem się jak bym znowu tam biegał :P chyba dziś o tym napisze xd coś hehe pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz dzięki aa i jeszcze :P w czwartek przyjdzie do mnie mój zabytek który siedział od lat u dziadka dostałem go kiedyś od tego samego sąsiada jest to książka Zabrze zarys rozwoju miasta nie wiem czy to jakiś okaz nie mniej jednak jest z 1956 chyba roku myślę ze ja znasz ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym miejscu stał pomnik Augusta Babela twórcy niemieckiej Socjaldemokratycznej Partii Niemiec SPD, odsłonięcie miało miejsce 1 maja 1931

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...