Pierwotnie ta trasa żelazna biegła z Gliwic do Bytomia ale w związku z budową DK 88 (Reichsautobahn, 1936) jej fragment został zlikwidowany, odtąd pociągi jadące od Bytomia zjeżdżają do Gliwic wcześniej, na wysokości zabrzańskiego M1, przecinając Maciejów. Bocznica pamiętająca stare dzieje o której mówisz dochodziła jeszcze dłużej do kompleksu szybu Maciej, jeszcze w latach 60. wiem z fotek, że dochodziły tam czasem pociągi towarowe ale później to nie wiem. Ostatnio fotografując na terenie szybu zwróciłem uwagę na niecodzienny fakt - stalowy wiadukt nie skończył jako złom a na terenie szybu - z tego ma być chyba podest dla wystąpień/imprez.
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuń
OdpowiedzUsuńZapraszamy do nowego spisu foto blogów
Pierwotnie ta trasa żelazna biegła z Gliwic do Bytomia ale w związku z budową DK 88 (Reichsautobahn, 1936) jej fragment został zlikwidowany, odtąd pociągi jadące od Bytomia zjeżdżają do Gliwic wcześniej, na wysokości zabrzańskiego M1, przecinając Maciejów. Bocznica pamiętająca stare dzieje o której mówisz dochodziła jeszcze dłużej do kompleksu szybu Maciej, jeszcze w latach 60. wiem z fotek, że dochodziły tam czasem pociągi towarowe ale później to nie wiem.
OdpowiedzUsuńOstatnio fotografując na terenie szybu zwróciłem uwagę na niecodzienny fakt - stalowy wiadukt nie skończył jako złom a na terenie szybu - z tego ma być chyba podest dla wystąpień/imprez.
O widzisz! Dzięki, Dawid, za to uzupełnienie!
UsuńPolecam się całościowo z historii Śląska i Zagłębia, powolutku zresztą zgłębianej na moim blogu.
OdpowiedzUsuńO dzięki! Nie omieszkam skorzystać, bo widzę, żeś oblatany w temacie :o)
Usuń